Regulamin
Regulamin serwisu notatkidomatury.pl
Poniższy regulamin obowiązuje od 01.07.2024. Archiwalne wersje regulaminu:
Za pośrednictwem serwisu notatkidomatury.pl możesz dokonać zakupu treści cyfrowych zaprezentowanych w serwisie. Treści cyfrowe są sprzedawane bezpośrednio przez Nauczycieli, których sylwetki są opisane tutaj.
Serwis notatkidomatury.pl umożliwia Ci wyłącznie zakup treści cyfrowych. Pamiętaj jednak, że administrator serwisu nie jest stroną umowy o dostarczenie treści cyfrowych – tę umowę zawierasz bezpośrednio z Nauczycielem, którego dane wskazane są w opisie kupowanych przez Ciebie treści cyfrowych.
Poniżej znajduje się regulamin, który określa zasady funkcjonowania serwisu, w szczególności zasady kupowania i dostarczania treści cyfrowych.
Jeżeli masz pytania związane z serwisem, napisz do nas na adres kontakt@notatkidomatury.pl lub zadzwoń pod numer +48 52 304 75 17. Pracujemy w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00–17:00. Na wiadomości staramy odpowiadać się w ciągu dwóch dni roboczych.
§ 1. Definicje
- W regulaminie zwracamy się do Ciebie „per Ty” i staramy się używać prostego słownictwa, żeby nie przygniatać Cię formalnymi i skomplikowanymi terminami.
- Tam, gdzie wypowiadamy się w liczbie mnogiej i posługujemy sformułowaniami typu „my”, „nasze” itp., mamy na myśli następujący podmiot administrujący serwisem: Kursy do Matury Sp. z o.o., ul. Hoża 29, 00-521 Warszawa, NIP: 7011069430, KRS: 0000947367, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 10 000,00 zł
- Ponadto, na potrzeby regulaminu przyjmujemy następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z nami lub Nauczycielem umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Nauczyciel – osoba fizyczna wykonująca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadząca sprzedaż treści cyfrowych za pośrednictwem Serwisu,
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca z nami lub Nauczycielem umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Serwis – strona internetowa działająca pod adresem https://notatkidomatury.pl i jej rozszerzeniami, zarządzana przez nas.
§ 2. Postanowienia wstępne
- Korzystając z Serwisu, możesz przeglądać publicznie dostępną zawartość Serwisu oraz kupować treści cyfrowe opisane w Serwisie, co stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną, którą świadczymy na Twoją rzecz.
- Do korzystania z Serwisu nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez Twój sprzęt komputerowy lub oprogramowanie. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
- standardowe, aktualne oprogramowanie obsługujące pliki elektroniczne w formacie PDF,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Wyznaczyliśmy elektroniczny punkt kontaktowy związany z Serwisem przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: kontakt@notatkidomatury.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez Ciebie do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z nami. Komunikacja może być prowadzona w języku polskim lub angielskim.
- Przeglądanie publicznie dostępnej zawartości Serwisu jest możliwe anonimowo, bez konieczności podawania danych osobowych. Zakup treści cyfrowych wymaga podania danych osobowych.
- Zakazane jest podczas korzystania z Serwisu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Serwisie.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i przekazu danych w związku z korzystaniem z Serwisu podejmujemy środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych drogą elektroniczną usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Podejmujemy działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Serwisu. Jeżeli stwierdzisz jakieś nieprawidłowości lub przerwy w funkcjonowaniu Serwisu, zgłoś to nam.
- Z uwagi na to, że Serwis stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez nas, możemy prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Serwisu oraz świadczenie drogą elektroniczną usług na jak najwyższym poziomie.
§ 3. Treści cyfrowe
- Treści cyfrowe są tworzone i sprzedawane przez Nauczycieli.
- Dostępne treści cyfrowe oraz ich ceny są opisane na stronach Serwisu.
- Zakup treści cyfrowych wymaga dodania ich do koszyka, wypełnienia i przesłania formularza zamówienia, co prowadzi do zawarcia z Nauczycielem odpłatnej umowy o dostarczenie treści cyfrowych. Dane Nauczyciela, z którym jest zawierana umowy są wskazane w opisie treści cyfrowej.
- Cena jest płatna w całości z góry. Płatność możliwa jest wyłącznie za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności. Faktura jest wystawiana przez Nauczyciela na Twoją prośbę i doręczana za pośrednictwem poczty elektronicznej do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonałeś zakupu.
- Kupione treści cyfrowe są dostarczane za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Kupione treści cyfrowe są dostarczane jednorazowo w wersji aktualnej na dzień zawarcia umowy. Nauczyciel nie zapewnia aktualizacji kupionych treści cyfrowych.
§ 4. Prawa autorskie
- Treści tworzące publicznie dostępną zawartość Serwisu, takie jak teksty, zdjęcia, wideo lub inne multimedia, mogą być utworami chronionymi prawem autorskim, a ich dalsze rozpowszechnianie bez zgody podmiotów uprawnionych może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
- Materiały udostępniane Ci w ramach treści cyfrowych stworzone przez Nauczyciela lub osoby, od których Nauczyciel nabył autorskie prawa majątkowe, korzystają z ochrony prawa autorskiego. Nauczyciel udziela Ci licencji niewyłącznej, nieprzenoszalnej, nieograniczonej terytorialnie, bez prawa do udzielania sublicencji, na korzystanie z tych materiałów przez czas trwania umowy wyłącznie na potrzeby własne związane z przygotowaniem do egzaminu maturalnego. Zakazane jest korzystanie z materiałów w innych celach, w szczególności w celu uzyskania zysku, np. poprzez powielanie, odsprzedawanie lub inne rozpowszechnianie materiałów. W razie naruszenia tego zakazu, Nauczyciel może wypowiedzieć licencję ze skutkiem natychmiastowym, a Ty możesz ponieść odpowiedzialność cywilną lub karną.
§ 5. Odstąpienie od umowy
- Jeżeli jesteś Konsumentem lub PNPK, możesz odstąpić, bez podania przyczyny, od umowy zawartej na odległość z nami lub Nauczycielem w terminie 14 dni od jej zawarcia. W tym celu należy wysłać wiadomość za pośrednictwem poczty elektronicznej, pisząc na adres kontakt@notatkidomatury.pl. My przekażemy ją Nauczycielowi, ponieważ to on jest stroną umowy z Tobą.
- W przypadku odstąpienia od umowy, otrzymujesz zwrot wszystkich dokonanych z tytułu umowy płatności. Zwrot otrzymujesz niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od poinformowania o odstąpieniu od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli uzyskanie dostępu do Notatki, nastąpiło przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (przed upływem 14 dni). Dokonując zamówienia wyrażasz zgodę na uzyskanie dostępu do Notatki przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
§ 6. Reklamacje
- Za pośrednictwem Serwisu świadczymy na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną i mamy obowiązek robić to z należytą starannością. Należytą staranność ocenia się zgodnie z ogólnymi zasadami prawa cywilnego.
- Reklamacje związane z usługami świadczonymi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu możesz składać za pośrednictwem poczty elektronicznej, pisząc na adres kontakt@notatkidomatury.pl. Reklamacja powinna zawierać Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe, roszczenia związane z reklamacją oraz uzasadnienie reklamacji. Rozpatrujemy reklamację w terminie 14 dni i informujemy Cię o wyniku rozpatrzenia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W przypadku umowy zawartej z Nauczycielem za pośrednictwem Serwisu, Nauczyciel ma obowiązek dostarczyć treści cyfrowe zgodne z umową. Należytą staranność ocenia się zgodnie z ogólnymi zasadami prawa cywilnego. Zgodność z umową ocenia się na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta. Dla Twojej wygody dołączamy do tego Regulaminu załącznik z wyciągiem kluczowych dla Ciebie przepisów.
- Reklamacje związane z treściami cyfrowymi powinny być kierowane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres kontakt@notatkidomatury.pl. My przekażemy ją Nauczycielowi, ponieważ to on jest stroną umowy z Tobą.
- Twoje uprawnienia związane z ewentualną niezgodnością treści cyfrowej z umową wynikają z przepisów ustawy o prawach konsumenta. Dla Twojej wygody dołączamy do tego Regulaminu załącznik z wyciągiem kluczowych dla Ciebie przepisów.
- Jeżeli jesteś Konsumentem, masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m.in. możliwość:
- zwrócenia do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z umowy,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między stronami umowy,
- skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
- Jako Konsument możesz również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 7. Prywatność
- Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych, które przetwarzamy głównie w celu świadczenia na Twoją rzecz usług drogą elektroniczną.
- Jeżeli zawierasz za pośrednictwem Serwisu umowę z Nauczycielem, niezależnym od nas administratorem Twoich danych osobowych jest również Nauczyciel, który przetwarza Twoje dane głównie w celu realizacji zawartej z Tobą umowy. Dane Nauczyciela są wskazane w opisie treści cyfrowych.
- Serwis wykorzystuje pliki cookies oraz inne podobne technologie.
- Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii są opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://notatkidomatury.pl/polityka-prywatnosci/.
§ 8. Pozostałe postanowienia
- Ceny prezentowane w Serwisie mogą ulegać zmianie bez uszczerbku dla praw nabytych na podstawie umów zawartych przed zmianą.
- Regulamin może być zmieniany z ważnych powodów, takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany technologiczne, zmiany biznesowe. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy.
Załącznik – wyciąg z przepisów dotyczących niezgodności z umową
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827)
Art. 43k [Zgodność z umową]
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
- Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
- Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
- dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
- Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 3, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
- Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
- Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
- Do integracji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przepis art. 43b ust. 5stosuje się odpowiednio.
Art. 43l [Odpowiedzialność przedsiębiorcy]
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w art. 43k ust. 3, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie.
- Domniemania określone w ust. 1 i 3 nie mają zastosowania, jeżeli:
- środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
- konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
Art. 43m [Niezgodność z umową treści lub usługi]
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
- Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
Art. 43n [Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpienie od umowy]
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3;
- przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m;
- z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
Art. 43o [Zobowiązania przedsiębiorcy]
- Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
- zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3.
- Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy.
- Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.
- Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.